27. září ZA KROKODÝLY DO PROTIVÍNA A JEHO OKOLÍ

24. 10. 2010

Trasa: Protivín - Myšenec - Maletice - Klokočín - Protivín
              ( 13 km )
Z Vlachova Březí se vydáváme autobusem v 7 h do Prachatic, abychom v 7. 36 h odjeli vlakem do Protivína.Z nádraží jdeme kolem kaple sv. Anny alejí platanů k pivovaru, odtud na náměstí kolem Památníku města Protivín k zámku, který si lze prohlédnout jen z venku( je to soukromý majetek).U zámku je kaplička sv. Jana Nepomuckého a informační tabule o zámku a E.Bassovi, který na zámku pobýval. Pokračujeme k základní škole, na které jsou sgrafita M. Alše. Od školy se vracíme na náměstí  ke kostelu sv. Alžběty Portugalské a zacházíme do kaplanky, kde se nachází informační středisko. Odtud už se přesuneme  do Krokodílý ZOO. Po prohlídce ZOO jdeme za "písničkou Na břehu Blanice" . Nejdříve navštívíme Myšenec, kde si prohlédneme kostel, zbytky hradu, místní raritu "myšenecká slunce" a pokračujeme podél Blanice do Maletic. Na Maletické návsi je kaplička a lemují ji velké statky a omítnutá roubenka.Odtud vedou naše kroky přes most do Klokočína,kde se nachází opravená tvrz a točil se tu film Markéta Lazarová.Z Klokočína se vydáváme už do Protivína, cesta netrá hodinu a na vlakovém nádraží se pře odjezdem občerstvíme a v 15.26 h odjíždíme do Prachatic a z Prachatic v 16.25 do Vlachova Březí.