7. LISTOPADU 2011 NA HLUBOKOU

28. 12. 2011

TRASA: Hluboká, zast. Pod kostelem - Hluboká, zámek - Hluboká, Zámostí - Hluboká, Pod
               kostelem

( 6,5 km)
 V 8.05h jsme jeli autobusem do Husince, v 8.10h z Husince do Českých Budějovic a v 9.50h na Hlubokou. Tady jsme vystoupili na zastávce Pod kostelem a vydali se na dnešní trasu. Nejdříve jsme šli na náměstí, odtud ulicí k zámku. Nejdříve jsme se zastavili u hotelu Štekl a prohlédli si budovy alespoň z venka a něco si o něm pověděli. Pak už jsme pokračovali k zámku, porozhlédli se po zámeckých zahradách a šly na prohlídku zámku. V 11.00h se nás ujal příjemný pan průvodce, něco nám řekl o historii zámku a pak nás provedl prohlídkovou trasou - schdišťovou halou, vstupní místností, ložnicí kněžny Eleonory, oblékárnou kněžny Eleonory, Hamiltonovým kabinetem, ranním salónem, čítárnou, malou jídelnou, kuřáckým salónem,přijímacím salónem, velkou jídelnou,knihovnou, místem U koně, předsíní zbrojnice a rondelem. Průvodce ochotně odpovídal i na naše zvídavé otázky. Po prohlídce zámku jsme prošli k bývalé zimní jízdárně, dnes Alšovějihočeské galerii, která je propojena prosklenou chodbou se zámkem a jsou v ní zajímavé exponáty. Po jejich prohlídce a prilehlé zahradě jsme se vydali zpět do města na náměstí, kde jsme si prohlédli budovu bývalého úřednického domu z let 1844-45 v klasistickém stylu zdobenou trojúhelníkovitými štíty, dále budovu Městského úřadu zdobenoufasádou s freskami podle obrázků M. Alše a kostel sv. Jana Nepomuckého, ale jen z venka. Pak jsme si zašli na oběd, ale byl docela problém najít otevřenou restauraci. Po obědě jsme se vydali na Hlubokou, Zámostí, kde jsme si nejprve prohlédli návesní kapli, docela zajímavé domy a pak došli do parčíku u Vltavy, kde stojí pomník na památku setnutí hlavy Záviše z Falkenštejna, který nechal v r. 1895 postavit  Adolf Josef Schwarzenberg. Odtud jsme se vydali zpět na autobusovou zastávku Pod kostelem a jeli v 13.50h do Českých Budějovic a v 14.30h z Budějovic do Prachatic a v 16.00h do Vlachova Březí.